Træffe tider Tirsdag kl.17.00-18.30, Fredag kl. 15.00-17.30, Lørdage kl. 10.00-12.00, Tlf: 20744002

Udstrækning og nedvarmning:

Hvis du har det som de fleste andre løbere, efter en rigtig god løbetur, tænker man ofte: "Hvornår kan jeg dog komme afsted igen"? 
..... Og det kan du jo godt, endda meget snart, hvis kroppen har de bedste betingelser at restituerer under. 

Kender du oplevelsen med, at du lige er blevet færdig med løbeturen, og nu ville du jo egentlig gerne "strække" ud. Lysten til at "strække" ud idag er begrænset , da det regner. Så havebordet, hvor du plejer at lave dine øvelser, er ikke en mulighed, da man ikke orker at blive mere våd.
..... og derfor får du jo ikke lige "strukket" ud denne gang!! 

Ide: Tænk nu hvis havebordet og kantstenen placeringsmæssig var det samme sted, og måske endda under halvtag, så man i ro og mag kunne lave sine udstrækningsøvelser. 

Derfor lanceres verdens første "cool down" udstyr i første omgang i 2 udførsler. 
En version som bruges i den private bolig, og en anden version som opsættes når der er motionsløb. På længere sigt vil en tredie version også se dagens lys, nemlig modellen, som vil være i parker og stier som er beregnet på offentlig brug.

 


For de fleste af os så slutter løbeturen ikke, når man står hjemme i carporten!

For næsten ligemeget hvilken sport man har dyrket, så bruger de fleste 5-10 min ekstra på at lave nedvarmningsøvelser. Vi ved jo alle hvor gavnligt nedvarmning er for kroppen, dels opnås et fantastisk velvære, ved at få strukket sener, led og muskler og desuden udvasker vi affaldsstoffer fra musklerne.

"Musklerne er væsentligt forkortede efter endt træning, derfor er det vigtigt at bruge lidt tid på at lave udspændingsøvelser. Hvis du ikke spænder ud, forbliver din muskler forkortede, hvilket medfører en forringet bevægelighed. Er bevægeligheden nedsat, formindskes præstationsevnen i de situationer, hvor musklerne er i yderstilling, og samtidig øges risikoen for skader"

Se billeder fra "after running" ved at trykke på ikonet.

 

 

 

 

 

- God "after running" stemning ved nedvarmningsbænken.
- God energi efter løbet.
- Giver bedre restitution.
- Udvasker mælkesyre.
- Giver stort velvære.
- Blødgører muskler og væv.
- Forebygger mod skader.
- Nøjagtig højde på grej til netop dig.
 

http://youtu.be/4PH0HGFnXx8

XRS-Home:

Den personlige nedvarmnings bænk, som er beregnet til hjemmet . Den monteres fast på væggen v.h.a. plastbeslag.

Den kan indstilles, så den passer til den enkelte atlet fysik, så øvelserne kan udføres helt optimalt. Den kan bruges af alle i familien og det justerbare trin kan let indstilles.

XRS-Home er fremstillet i vejbestandige materialer beregnet til udendørs brug, men kan selvfølgelig også monteres indendørs. Designet er nutidigt og kan derfor få en helt central placering ved huset. Design linierne er enkle og man får lyst til at monterer XRS-Home ved hovedindgangen, under halvtag eller der hvor vi oftes opholder os.

Nedvarmnings øvelser:

De almindelige kendte nedvarmnings øvelser, som kan laves på verdens første autoriserede udstrækningsbænk 

 Her ses 9 super gode øvelser som er tilrådelig at udføre for at opnå en optimal restitution af kroppen efter løbeturen.

Øvelserne er overskuelige og enkle, og allerbedst er det, at man ikke behøver at ligge på jorden en kold vinterdag, før at udføre  øvelserne.

 

XRS-Park/Gym:

Placeres på offentlige område, hvor motionister typisk færdes. Udstyret placeres et sted hvor motionisterne kan "cool down", og lave de helt elementære udstrækningsøvelser.

 

 

 http://youtu.be/pFy9rt6OASw

XRS-Marathon:

Findes i Målslusen når du har gennemført dit motionsløb, og er let at få øjepå, da den har den friske orange farve.

Med XRS-Marathon er du i stand til at lave de mest elementære nedvarmningsøvelser umiddelbart efter din løbepræstation.

De fleste motionløb er organiseret på bedste vis, således at alle løbere får så god en løbe oplevelse som det er muligt. Alligevel kender de fleste til manglen af muglighed for udstrækning af basale muskel grupper så som akildescenen og baglåret, simpelthen fordi det rigtige udstyr ikke fandtes. Mange løbere har med uforrettet sag måttet søge alternativer til deres udstrækning, med mindre velvære og større ristitutionstid som resultat.

XRS-Marathon er udstyret med trin i forskellige højder, så både høj som lav i fælleskab og side om side kan lave nedvarmningsøvelser. Nederst er fodstøtten, som bruges til at strække akildescenen.

Udstyret kan lejes ved henvendelse til X&Size, som står for opsætning og nedtagningen.